Saturday, July 24, 2010

sudah terang lagi bersuluh

GEORGE TOWN, 24 Julai – Gerakan Pulau Pinang membantah cadangan Jabatan Perumahan Negeri untuk melarang pembinaan rumah kos rendah di kawasan pulau di negeri ini kerana ia akan memberi kesan buruk kepada golongan miskin yang tidak mampu memiliki kediaman sendiri.


Pengerusi Biro Latihan Politik Gerakan Wong Mun Hoe (gambar) berkata larangan itu juga akan menggalakkan wujudnya perkampungan setinggan di negeri ini kerana golongan kurang berkemampuan akan membina rumah di mana-mana kawasan terbuka.

Beliau turut mempersoalkan motif kerajaan negeri membuat cadangan itu sedangkan dalam masa sama melaungkan perjuangan untuk rakyat.“Kerajaan Negeri masih tidak sedar bahawa negeri ini masih ramai orang miskin, larangan itu akan memberi banyak masalah,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Wong mengulas kenyataan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Jerejak yang juga anggota jawatankuasa Jabatan Perumahan Negeri Sim Tze Tzin yang mencadangkan larangan pembinaan rumah kos rendah di kawasan pulau.

Larangan itu disebabkan oleh kebanyakan rumah pangsa berada dalam keadaan daif, kotor dan mencacatkan pemandangan kerana kepadatan penduduk di kawasan berkenaan. -Bernama

apa lagi nak dikatakan...itulah cara mereka menghalau orang melayu dan miskin keluar drpd PENANG..rakyat yg mcmana la yang depa mau?

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...