Sunday, May 16, 2010

Roket Berlabuh di perlabuhan SIBU

tahniah...roket meluncur tinggi lagi.

  1. dah terang dan tak perlu disuluh!!! tangan yang menyuap, tangan yg sama lah yang digigit...mereka tak perlukan lagi WANG...mereka dah punya WANG...malah lebih KAYA daripada tangan yang memberi...layakkah mereka yang kaya DIBANTU dan yang MISKIN di tolak ketepi.
  2. BERUBAHLAH kerajaan BN, ternyata kaum bermata sepet telah menidakkan perkonsian kuasa yang selama ini dikongsi bersama.. Benar melayu memegang tampuk KUASA tetapi pernahkah kaum lain teraniaya?? Ternyata mereka tidak dapat MENERIMA lagi calculation perkonsian kuasa...mereka semakin tamak...
  3. CINA semenanjung atau CINA di BORNEO adalah sama sahaja.MEREKA yang sebenarnya mengamalkan PERKAUMAN...mereka sayang akan bangsa mereka...MEREKA berjaya buktikan bahawasanya perpaduan bangsa akan MENGANGKAT bangsa itu sendiri!!!
  4. Adakah akan ada lagi BANGSA MALAYSIA tanpa mengira kaum,warna kulit atau agama? kalau ada kenapa DAP hanya himpunkan "tentera CINA" pada malam sebelum mengundi...SERUAN perang yang menyentuh tentang emosi perkauman dan sensitiviti keagamaan....
  5. AGAMA ISLAM kini dilihat MENIDAKKAN agama lain!!! benarkah tiada kebebasan beragama??? KRISTIAN dilihat dianiaya oleh kerajaan yang mengangkat ISLAM sebagai agama PERSEKUTUAN... terima kasih DR MARIAH, DS NIZAR dan KHALID SAMAD...dakwah anda berjaya di SIBU..
ROKET kini berlabuh di perlabuhan SIBU

4 comments:

Esperalzi said...

Aku SEKARANG penyokong UMNO/BN. Aku sikit pun tak rasa sedih dan susah hati DAP menang di Sibu. Itu kawasan Cina, mampos pi lah Cina!

Kalau Sibu tu 70% Melayu/Melanau/Muslim/Bumiputra dan DAP masih menang, itu baru aku susah hati..

Bagi aku, orang Cina Malaysia boleh GO TO HELL! Aku sendiri akan boikot calon BN bangsa Cina di PRU13 nanti. Aku dah pun mula boikot kedai dan bisnes mereka.

Di kawasan aku, selalunya Cina DAP lawan Cina MCA. Nah, sekali ini aku akan ROSAKKAN undi aku di PRU13. Undi tetap undi, rosak tetap rosakkan undi!!

Aku seru orang Melayu semua boikot calon2 BN berbangsa Cina di PRU13 nanti! Mereka takde beza Cina2 ni, samada mereka dari DAP, MCA atau Gerakan..objektif mereka nak rampas Malaysia dari orang Melayu dan menjadikan Malaysia negara Cina keempat selepas China, Taiwan dan Singapura.

Strategi mereka mudah: di luar BN, DAP menyalak dan buat hal. Dalam BN pula, Cina MCA dan Cina Gerakan akan cucuk jarum untuk lemahkan Melayu dan Muslim..

Kau tengok kenyataan Chua Soi Lek jer tentang persidangan Bangkit Melayu di Terengganu yg dibatalkan. Dia tuduh Melayu yg anjur Bangkit Melayu sbg racist tetapi rekod menunjukkan MCA TIDAK PERNAH menegur atau menasihati puak2 Cina yg racist, bahkan MCA tak pernah tuduh mana-mana Cina racist. Dan dia tidak akan!! Racist bagi MCA hanya khusus untuk ditujukan pada orang Melayu yg sibuk nak pertahankan hak2 orang Melayu. Orang2 Melayu hari ini bukan mintak HAK2 BARU tapi sekadar pertahankan HAK2 LAMA yg termaktub dalam Perlembagaan atau tersirat dalam Kontrak Sosial. Kita bukan suruh Cina balik TONGSAN atau minta tutup sekolah Cina..

Satu kerugian kalau kamu semua mengundi calon2 BN berbangsa Cina dalam PRU13 nanti...jangan undi mereka! They can go to hell!!!

Anonymous said...

Umno pun mainkan sentimen perkauman... kadangkala lagi teruk tanpa menjaga hati kaum lain...salahkan perkasa yang gila, menaikkan kebencian masyarakat cina...

Tapi kan tuab empunya blog...alasan nombor 1 tu sebenarnya kau telah buka pekung yang BN memang tabur duit semasa pilihanraya...kah kah kah...agak bodoh juga tindakan ini...

amieiezam said...

esperalzi,

undi adalah hak anda...silakan, tapi takwajar utk minta orang lain ikut kehendak kita.

anon,
UMNO akan bercakap apa sahaja hak tentang melayu ini bukan perkauman..ini mempertahankan hak berdasar perlembagaan negara..tanpa menyentuh hak bangsa lain...

BANGSA LAIN AKAN BERCAKAP TENTANG HAK BANGSA MEREKA DAN MENYENTUH HAK BANGSA MELAYU YANG MANA BERLAWANAN DENGAN PERLEMBAGAAN ini perkauman kerana mengangkat hanya 1kaum sahaja sedangkan apa yang mereka dapat lebih daripada yang sepatutnya..SAYA NYATAKAN DISINI BANGSA YANG SAYA MAKSUDKAN IALAH BANGSA CINA!!!!

hahahha...anon oii...buka pekung apa kejadahnya...ada statement saya kata tabur wang...statement saya jelas tulis MEMBANTU... layakkah yang sudah kaya DIBANTU!! memang jadi tanggungjawab kerajaan pemerintah MEMBANTU..heheheh di SIBU pun banyak duit DAP yang dapat daripada pengundi dan berterabur turun dari langit... hehehhe

SO LEPASNI ELOK KERAJAAN BANTU KEPADA MEREKA YANG MENYOKONG KERAJAAN...ITU LEBIH ADIL LAGI SAKSAMA!!!

ANON SOKONG KERAJAAN???

amieiezam said...

SAYA DAPAT RASAKAN ANON INI BANGSANYA CINA, HEHEH DAN SAYA JUGA DAPAT RASAKAN ANON INI BODOH ORANGNYA KERANA TIDAK MEMAHAMI MAKSUD AYAT!!!

TAK PUAS HATI...SILAKAN, SAYA TUNGGUUUUU DISINI

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...