Saturday, September 4, 2010

PUNGGAAAHHHHHHHH!!!! cibai la PAS

KOTA BHARU 2 Sept. – Pas mengakui hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan memerintah negara.Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas dan parti-parti dalam pakatan pembangkang pada peringkat ini telah ...bersetuju untuk tidak membincangkan soal pelaksanaan hukum hudud yang menjadi agenda perjuangan parti itu selama ini.Malah, katanya, Pas dan rakan-rakannya dalam pakatan itu juga tidak akan ‘mengusik’ kerangka Perlembagaan Persekutuan walaupun ada pandangan yang mengatakan ia perlu dipinda sekiranya Pas hendak melaksanakan syariat Islam.“Tidak semestinya kita akan laksanakan, kita melihat kepada persediaan dan persetujuan masyarakat.“Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya. “Bagi kita secara personalnya, perjuangan kita adalah untuk menegakkan syiar (Islam), tetapi kita tidak akan memaksakan hasrat ini kepada masyarakat. “Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.Beliau diminta mengulas laporan yang pakatan pembangkang tidak pernah merancang untuk melaksanakan undang-undang Islam termasuk hudud jika ditakdirkan berjaya memerintah negara ini. Ini kerana parti-parti dalam pakatan itu, termasuk Pas terikat kepada perjanjian bersama yang akan terus mempertahankan dan mengamalkan perlembagaan sedia ada.Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang mendedahkan perkara itu menjelaskan, dasar itu dipersetujui dan ditandatangani oleh semua pemimpin pembangkang termasuk Pas.Baru-baru ini, Penyelaras Pakatan Pembangkang, Datuk Zaid Ibrahim menyatakan bahawa Pas tidak akan dapat melaksanakan hukum hudud berdasarkan realiti politik hari ini dan perjanjian antara parti pakatan pembangkang yang berpegang teguh pada Perlembagaan Negara.Mengulas lanjut, Mohd. Amar yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan dan Dakwah negeri berkata, cita-cita Pas untuk menegakkan syariat dan sebuah negara Islam tidak pernah berubah tetapi pelaksanaannya bergantung kepada persediaan masyarakat yang juga pengundi.“Rakyat Malaysia iaitu pengundi, walaupun pilih Pakatan Rakyat tetapi mereka belum bersedia untuk menerima pelaksanaan (hukum hudud) kita tak jadi masalah.“Selama ini kita bagi tahu nak laksanakan negara Islam pun bukan nak memaksa, tapi dilaksanakan dengan persetujuan pengundi, itu paling penting. Sebab, bila rakyat setuju soal perlembagaan sekular tak berbangkit dah,” katanya.

bila zul kulim buka cerita baru la nak ngaku itu ini...kepada pengundi PAS yg dok kapiorkan orang lain yg konon takmo terima hudud...silakan anda boleh KAPIORKAN mereka pulak...ada telor ker? cuba raba celah kangkang komer!!!!

4 comments:

GAP KEMBALI said...

BRO LU GANAS BRO !

TABIK

HAMPAS PUNYA PAS..

Anonymous said...

pas adalah parti politik,
islam adalah modal mereka
walaupun terpaksa dilacurkan
untuk kepentingan politik.
banyak kefahaman Islam yang
dibawa oleh pas melalui tok
guru musyidul am tidak
mengikut sunnah nabi. Yang
paling ketara memecah belahkan umat islam tidak suka kepada penyatuan ummah dan bersengkokol dgn DAP dengan mengadai maruah dan kesucian Islam. PAS kini lebih kepada parti ajaran sesat tidak seperti pas yang mula dibentuk dahulu. kepada pengikut pas yang taksub kembalilah ke pangkal jalan hayatilah sunnah rasulullah jangan bab cara berpakaian dengan beristeri banyak saja diikuti. rapatkanlah saf-saf kita jangan ada yang renggang seperti dalam sembahyang supaya semua selamat dunia dan akhirat dan diterima allah amalan kita. kalau huddud bukan perjuangan pas lagi maka sama saja agenda perjuangan pas dengan umno untuk menegakkan islam.

amieiezam said...

GAP...
tak payah raba celah kangkang...MIKER mmg ada TELOR

anon,
Islam itu bukan dagangan politik. meletakkan islam dalam kempen peti undi adalah salah

Bingai @ Bangang said...

jom baca kisah kat blog aku

Aku Yang Bingai
UMNO + PAS - Masih adakah lagi jalan pulang?

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...