Wednesday, November 11, 2009

kembali menulis...pssst

aku dah lama senyap, ramai jugak kawan2 blogger tanya apasal senyap (actually 4 orang je). Nak buat macamana yob teman sibuk nguruskan pusat tuisyen. sejak 3-4 bulan kebelakangan nih murid2 asyik exam jer...SPM just around the corner. lepas nih teman rileks banyak sikit.
isu politik pun banyak kebelakangan nih. huhu banyak sungguh onar berlaku sebulan dua nih... di pihak BN tak abih2 lagi dengan MCA, kejap gaduh,tikam belakang,sack orang tuh buang yg ni, kejap egm kejap pelan damai... MIC dah senyap, elok ler pun senyap...buat kerojer sammy!! memokak pun dapat apa?BOM jugak ada!!!
UMNO, parti keramat melayu kater mereka...kata aku "YE LE" sapa lagi yang sayangkan melayu dalam malaysia la nih kalau bukan parti UMNO...yang lain dah mula buat tak tahu kat melayu, tapi dalam diam kater demer "umno dah kuat semula" kata aku "jangan nak berdaah..kalau kuat semua buat kerja!!! semua buat kerja ka? tak semua!!!"
hehhe yang nih yang best.....PAS tengah mengelupas, kater demer "seminar memperkasakan PAS" bakal menguPAS segala hamPAS. yer ker?? kater teman "aku nak nengok jer mana hamPAS nak di hempas...jangan sapu bawak karpet udah yob!!" alamak ada pulok isu bai'ah, dah lama isu nih tapi baru sekarang yang PANAS...sapa yang PANAS? ehehheee...yang nih kata ada, yang itu kata tak ada...yang tua tuh kata "seingat saya tak ada bai'ah gitu" teman tak pasti kuat lagi kah memori nik aziz...menantu kena serbu sprm pulak...banyaknye ujian...mampu ke nak tahan?
yang muda macam salehhudin pulak kata "biasalah selepas pegang jawatan adalah baiah mcm akujanji pegawai kerajaan" yang muda macam ..ishh lupalak siapa (rjuk berita harian la) "baiah adalah untuk calon-calon parlimen dan DUN supaya terus bersama PAS tak kira menang atau kalah" hehehe tapi mahfuz kata "kawin satu lagi bagus"...hmmm mampus!! baiah juga ke mahfuz? jangan la cerai berai, kesian anak bini mertua ipar duai.....
ANWAR huhu bagi warning kat pemimpin dan ahli PKR sapa tak suka dng dasar perjuangan bleh keluar...dah ramai keluar brader!!!! Siva nyampuk kata teguran tuh khusus utk Zul Kulim.. zul kulim tak puas hati cabar balik " demokrasi dan hak asasi hanya benar kalau mereka kata ia demokrasi dan hak asasi" Lawan la SIVA!! takut ka? tapi sebelum tengah malam ANWAR kata dah settle selepas dia bincang dgn YB ZUL...yang YB zul cakap nih ada kena mengena dgn ISLAM takkan cepat benor miker ngalah!!!
LGE...menipu...kamon la, kata nak ikut cara UMAR ibn AZIZ. teman nak bagi tau LGE menipu bukan amalan tokoh ISLAM. menipu la lagi...banyak kali dah dia menipu. Ronnie selangor punnok gocoh nge bloggers...nak bagi tau kat semua bukan kat ronnie liew jer...kalau ader hajat nak hidupkan komunis...rentikan le apek!!! tapi ronnie kata dia takder kena mengena ngan komunis...baguslah gitu YB.
banyak lagi tapi cukup la buat kali ini...karang terkrolap jari!!

1 comment:

Media Cyber said...

bukan nak kata jahat, tapi nik aziz patut berundur.. terbaru2 ni dia muntah darah, tu petanda dia harus undur diri. jgn libatkan diri dalam politik... pas semakin kronik seperti dia sendiri juga yang semakin nazak.

http://unitmediasiber.blogspot.com/

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...