Thursday, September 30, 2010

ULASAN dari UTUSAN

Pusat Hiburan Cabar Pihak Kuasa


Beroperasi selepas 24 jam diserbu dengan menawarkan aktiviti-aktiviti tidak bermoral di jalan BURMAH, PULAU PINANG.

asal cerita pasal pusat hiburan haram sahaja ia mesti bersangkut paut diantara dua negeri sahaja iaitu samada di SELANGOR atau PULAU PINANG. Kenapa perkara ini berlaku sekarang? ikut kata penyokong BN seperti saya TIDAK LAIN TIDAK BUKAN kerana KERAjaan negeri adalah daripada PR. ALASANnya? kerana sejak PR memerintah lesen2 ini(hiburan) semakin banyak di keluarkan...MAKLUMLAH ketua menteri PP sendiri tidak dapat melihat perbezaan antara KELAB LUMBA KUDA dgn PERJUDIAN...tak apalah SAYA TAHU SIAPA CM LGE dan SIFAT KEBODOHANYA.

Pusat hiburan tersebut memelihara beberapa ekor anjing untuk mengawal pintu masuk selain memasang lampu bewarna merah sekiranya terdapat kehadiran pihak berkuasa.

bukan kan ini cara orang yang berbuat perkara jahat beroperasi, maka tidak mungkin ia pusat hiburan sebaliknya ia PUSAT KEJAHATAN.

Penulis mengajak PUAK2 O.K.U yang berdemonstrasi di banting baru2 ini berhujah tentang makhluk bernama ANJING ini.....wajarkah anjing yg melindungi kejahatan DILINDUNGI? lagipula apakah O.K.U menggunakan anjing ganas seperti ROWEILER sebagai "best man friends?" pasti di kekohnya kaki orang sehingga peningkatan mendadak bilangan OKU di MALAYSIA bisa terjadi....(penulis lontarkan permasalahan ini kepada OKU yg berdemo sahaja)

Siasat Paderi Hina ISLAM dibawah kanun KESEKSAAN


Ragunath Kesavan " Dalam kes tersebut Majlis Peguam berpendapat Penggunaan Akta Hasutan adalah tidak releven dan tindakan harus menggunakan KANUN KESEKSAAN seksyen 298A.

TERIMA KASIH RAGUNATH...namun PENULIS MASIH RAGU-RAGU dengan MAJLIS PEGUAM, yang penulis nak highlight bukan hukuman apa yg perlu diguna pakai tetapi kenapa Majlis Peguam lewat juga menghidu masalah ini. Majlis peguam boleh bertindak segera melaporkan apa2 kesalahan kepada pihak berkuasa tanpa perlu menunggu laporan awam...MAJLIS PEGUAM sekali lagi lambat MENGHIDU permasalahan bersangkut paut dengan orang ISLAM dan MELAYU serta perkara melibatkan PERLEMBAGAAN....kecuali sekerinya perkara itu melibatkan bangsa lain selain melayu....LU PIKIR LAH SENDIRI. Sebelum ini MAJLIS PEGUAM mengulas bahawasanya pihak keselamatan LEWAT MENGHIDU KESALAHAN apatah lagi mereka yg berada di MAJLIS PEGUAM.

penulis juga RAGU2 apabila perkataan MENGHIDU di gunakan. adakah ada agenda tersembunyi disebalik perkataan itu????...HIDU = BINATANG = ANJING, dan polis sering di label ANJING KERAJAAN... wallahualam. HARAPAN SAYA tiada keRAGUan bermain di sebalik setiap kenyataan. PASUKAN KESELAMATAN tetap berada tinggi di puncak  penghormatan penulis... TERIMA KASIH SEMUA ANGGOTA KESELAMATAN MALAYSIA

Menurut Kesavan lagi "Kes 12 individu memijak kepala lembu di Shah Alam boleh dirujuk"

Melayu jugak kena RUJUK! maaf saya cukup RAGU-RAGU dengan MAJLIS PEGUAM. maaf RAGUNATH!! hati saya telah jauh daripada RAGUNATH dan kawan2. hmmmm alahai!

ISU AKHBAR CINA : PEMBANGKANG TAWAN PUTRAJAYA


tulisan YI HUI " 50 tahun tiada perubahan ditukar kepada 5 tahun yg boleh berubah, bukankah itu pilihan yg tidak menyusahkan"

BUTAKAH MATAMU yi hui APABILA MENYATAKAN 50 Tahun tanpa PERUBAHAN?

apabila BANGSA TANPA KERAKYATAN mendapat KERAKYATAN PERCUMA?
apabila BURUH2 LOMBONG menjad TAUKEH2 KAYA?
apabila KAWASAN MILIK PENDUDUK TETAP menjadi MILIK BANGSA PENDATANG?
apabila MISKIN dan mula jadi KAYA?

yang ternyata berubah ialah ISU PERKAUMAN MEMUNCAK sejak ada BANGSA yang lupa BUDI BAIK MELAYU!!!!

SAYA BANGGA JADI MELAYU dan MUSLIM....hasil cantuman budaya MELAYU yang LEMBUT dan ISLAM yang HAK menyebabkan 1 JUTA kerakyatan diberikan percuma semasa TANAH MELAYU menyambut KEMERDEKAAN....tapi pengorbanan itu dipandah SEPI setelah lebih 50 tahun MERDEKA.

"to-che" yi hui

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...