Monday, December 10, 2007

gajah....

masa kejadian : malam khamis...on the way balik kampung.
tempat kejadian : lebuh raya timur-barat ( berhampiran tasik banding)

aku tengah drive tetiba banyak benor kereta bagi lampu tinggi...masa tuh lebih kuang pukul 8 pm. hati aku dah berdebor-debor. aku dah rasa malam nih ada gajah. makin dekat dengan tempat kejadian makin kerap lampu ditinggikan. my misses dah pegang kuat tangan aku.. sakit oooo!

lepas kona...nun di sana seekor bapak gajah tengah lintas jalan. orang rumah aku terkujat... panik.. aku pun terkejut leh rasa degup jantung!!! pehh takut...memang besor...masa tuh pulak kereta aku berada sama landasan dengan sang gajah.. daripada arah hadapan datang pulak sebiji kereta...tiba-tiba memadam lampu kereta...aku yang risau dilanggar membuka lampu dan tiba-tiba sang gajah berpaling kearah kereta ku...fuyyyooooo tobat takut.

telinga gajah dah kembang...belalai dah di angkat tinggal tak bertempik jer lagi...aku masuk line kanan..pecut...tak berani usha gajah tuh...dah lepas baru lega....bini aku sampai ke ipoh baru ok. maka selepas itu, tiap kali orang angkat lampu tiap kali itu aku angkat cuak...

2 comments:

adiekda said...

haaaa.... tu la.. ni mesti kes nak tgk sgt GAJAH kat situ ni... kalau tak, mesti lambat lg nak jumpa kan? Apamacam lani? nak tgk lg ka sayang?

saada_ta said...

abg mie buat pertunjukan sarkes berduet dgn kakda d tasik banding eh?hebat....hebat...
p/s:TAHNIAH ATAS KEJAYAAN TERBARU

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...