Saturday, July 17, 2010

MOH KIRA subsidi

CALCULATION BY BLOGGER RBF.
Sebelum minyak, gula dan gas naik

Minyak kereta : RM 1.80 x 300 liter/bulan = RM 540.00
Gula : RM 1.65 sen x 3 kg/bulan = RM 4.95
Gas memasak : RM 24.50 x 2 tong (14 kg/tong) sebulan = RM 49.00

Selepas harga naik
Minyak kereta : RM 1.85 x 300 liter/bulan = RM 555.00 (meningkat RM 15.00)
Gula : RM 1.90 x 3 kg/bulan = RM 5.70 (meningkat RM 0.75)
Gas memasak : RM 25.90 x 2 tong = RM 51.80 (meningkat RM 2.80)

Kos peningkatan yang di alami oleh RBF ialah sebanyak RM 18.55 sebulan.

Rokok RBF : RM 9.30 x 30 bungkus sebulan = RM 279. 00 sebulan. Wow... banyak juga ya aku bakar duit setiap bulan. Selama ini tidak pernah kira dan tak perasan aku belanja banyak itu sebulan untuk rokok.

teman yang masih belum kaya nih memang terasa la kenaikannya sebab teman tak merokok...tapi kalau bleh potong pulak penggunaan gula pun tambah bagus...sebab kos kenaikan akan lebih berkurangan. cumanya kenaikan barangan daripada pekedai yang jadi masalah. so cadangan seterusnya makan di rumah je la yob!

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...