Tuesday, August 12, 2008

Kawen orang "Klate/Tingganu"

aku pun tak pasti pro or contra kalau bercakap isu kawen ngan orang "klate/tingganu" tapi actually sama ja...kalau lelaki kawen ngan orang tingganu memang selalu ada satu pendapat mengatakan yang "akan jadi orang sana"

hmmm....pandangan ini kalau kita congak akan jadi agak tak adil tapi hakikatnya banyak contoh yang dah berlaku...dan biasanya orang luar akan susah cari makan di sana..."aku dah rasa" aku leh kata "yesss betul!!! itulah yang berlaku, tetapi rezeki tu kehendak ALLAH nak memberi, kalau tak usaha tak dapat jugak"...oleh itu aku rasakan usaha ku itu tak sampai kemana...tu yang susah aku cari makan!!! heheheh

kepada kawan yang satu tuh percayalah jodoh di tangan ALLAH namun hati ibu ayah nak kena jaga juga sebab dari perkenan mereka lah rezeki bercambah..."aku dah rasa" tapi cam kata orang la ikan di laut asam di darat...dalam kuali bertemu jua!!!

satu plak kebaikkan kawen ngan orang sana, raya puasa leh balik kampung sindri...sebab belah sana raya korban lagi meriah...so orang sana lebih suka beraya di sana semasa raya korban!!!

apapun pilihan ditangan kita Allah jua penentu segala. wallahuallam

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...