Friday, February 13, 2009

Komando, Latihan dan realiti!

Isu nih sepatutnya panas tetapi menjadi sejuk bilamana isu penderhakaan dan gila kuasa terus menjadi topik utama dimana sahaja kita berada di bumi bertuah MALAYSIA!

Kenyataan Panglima Angkatan Tentera tentang isu ini meredakan keadaan, namun jauh di sudut hati aku, tindakan pihak TV3 membawa isu ini ke arus perdana sangat tidak bertanggungjawap. Seharusnya mereka merujuk dahulu kepada pihak yang berkenaan ATM kerana ia merupakan Benteng Pertahanan Negara.

YUP aku setuju sekiranya latihan tersebut diteruskan kerana mereka yang akan memakai "beret" tersebut bukan calang-calang pahlawan negara. Mereka adalah manusia paling hebat dalam angkatan ketenteraan negara. Kehilangan mereka bukan seperti kehilangan adun-adun tempohari. Kehilangan seorang komando membawa bersama rahsia negara...bukan hanya rahsia kerajaan!!! Untuk mempertahankan rahsia tersebut, pemegang amanah haruslah KUAT, pemegang amanah haruslah TABAH, KETAHANAN MENTAL DAN DIRI YANG TIDAK GOYAH.....Apa akan jadi kalau mereka lembik dan mengkhianati negara....tapi teman percaya dari serendah-rendah prebet sehingga lah panlima tentera! MEREKA ADALAH PAHLAWAN NEGARA...MEREKA BUKAN PENGKHIANAT! SAYA MENARUH SEPENUH KEPERCAYAAN KEPADA PASUKAN ANGKATAN TENTERA MALAYSIA yang bernaung dibawah KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA!!!

bukan apa....dulu komer ingat ke tidak. bilamana ada pula hamba allah....teman ulang hamba allah yang membuat fitnah kononya pihak polis menganiaya pelancong CHINA..gambar keluar ke kaca TV...orang ramai marah, kerajaan Malaysia minta maaf pada CHINA....akhirnya diketahui bahawa suspek adalah melayu yang warganegaranya malaysia...apa jadi pada "hamba ALLAH" tu? Ini baru lah pengkhianat..

4 comments:

Unknown said...

Selama 15 tahun diam di Kem Sg Udang Komando Melaka & 22GGK Brincang, dan selama 27 tahun menjadi anak seorang ATM Komando...aku senantiasa bangga melihat bayonet & bere hijau kepala harimau di ruang tamu rumah keluarga ku.

Selama itulah ibu,aku & adik2 ku senantiasa ditinggal-tinggalkan..kerana latihan di Fort Bragg di USA,Kompasus di Indonesia dan New Zealand...

Aku bangga menjadi anak seorang tentera.

Anonymous said...

hrmm..TV3 mmg patut review balik apa yg ditaygkan...

byk kontroversi yg ntah hape2 punca nya dr TV3 la...setuju?

satu lagi..xperlu la diulang tayang berkali2 tentang sensitif issue yg boleh mmbawa kpd ketidaksejahtreaan Malaysia...hrmmm
namun siapa la aku utk komen!

amieiezam said...

Darul Iskandar,

teman tumpang bangga dengan semangat ayah anda...teman sekeluarga terhutang budi dengan jasa beliau..

p/s teman dari budak sampai jadi bapa budak cukup suka tengok cerita bukit kepong!!!

Nisa,

yup...siapalah kita di mata mereka! sepatutnya mereka mohon maaf secara terbuka atas kesilapan mereka. tapi mcm nisa kata siapalah kita!

errr...hau is yor ingelish tuday? kan yu tok laik yor fader yet?

anak komando said...

salam

bukit mentago tanjung laboh
bangga sungguh bapakku komando

kem segenting kem sungai udang
kudrat dibanting agar tak kecundang

tuan lias cek ripin
latihan tak culas tinggi disiplin

zainal pay tuan minhat
tinggal yang dikasih curah keringat

new zealand tujuh puluh satu
ketepikan kepentingan arahan digenggam padu

kemah helen(cameron highland) kole kubu(kuala kubu bharu)
aku tak heran itulah bapakku

z squadron quarter master
setiakawan dikendong akur pada ketua

tuan borhan hasbullah bond
sedikit cetusan sekadar bagi respond

AD3757 MK3904
bapakku komando pasti sentiasa kuingat

anakmu 64452

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...