Tuesday, August 26, 2008

Batas Mangga

"batas mangga" berputik lagi... 2 anak kelahiran "batas mangga" beradu tenaga sang penyokong masing-masing.. seorang muda mahu jadi wira turut sama berseloka. untuk apa mereka bercakaran dan berpencak, untuk hak bangsa dan meneraju batas mangga...

apa yg ada dgn batas mangga....BANYAK RUPANYA...batas mangga dalam 2 penggal memangkah yg lepas masih menjadi saksi kekuatan "sang anu ceruk tok kun" yang membayangi si isteri nye jijah tercinta..namun begitulah ceruk tok kun!!!! masih terperuk dibucu ceruk pembanggunan.

Maka hadir sang ariff cuba memecah ombak yang makin menggulung dan menggila hingga bahnya dijangka bergigi di putrajaya...aku berpendapat arus itu susah hendak diduga...aku rasa arus itu pasti menelan sang ariff seberang ber"jaya". Namun buat arif andai tak mampu menghalang jadilah andai mampu diempang...diempang supaya arus deras tadi terpesong.. bersama cita2 menjadi mamak bendahara...kuncu bintang yang bucunya 6 jua.

apapun keputusanya...tanah milik melayu@yang kini dikenali malaysia pasti berubah. melayu pasti dibadai dan diduga...melayu kaum yang baik hati...tapi cepat sakit hati...tak percaya tunggulah bila telur dihujung tanduk...dah nak memerut baru nak cabut rumput...kuasa di tangan digadai demi kehendak hati dan sifat tangan mahu mengangkat sumpah "aku kini bapak menteri"...sumpah yang itu jua yang betul!! sumpah itulah yang dinasihati oleh kawan2 sang anu perkasa!!!

mangga pasti berbuah lagi...namun gred nya belum tentu lagi...

2 comments:

Kemat said...

aku..suka mangga yang manis...orang rumah suka mangga yang muda..masam katanya..

amieiezam said...

orang rumah saya pun tgh suka mangga muda...masam, buat hilang yang kelat di mulut

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...