Tuesday, February 3, 2009

cerita pengantin baru

Maka berlabuhlah tirai malam. Sang pengantin menelan liur menahan gelora. Masing-masing tersipu malu. Suasana diluar sana makin hening, hanya suara 2-3 makcik yang masih tak sudah mengungkap cerita lama...

huh...dengus sang teruna, sang dara tersenyum simpul. masing2 tak tahu siapa harus mulakan. Teruna dah tak sabar....ais perlu di pecahkan!!!! suasana membeku harus ditamatkan...Sang teruna memulakan bicara...."sayang, errmmmm kalau kita gi honeymoon kemana-mana...naik kapal terbang...sayang nak tak?"...kata sang dara "nak abang...saya memang teringin nak berhoney moon"....heheheh...ketar bunga tawa sang teruna.

"sayang...kapal terbangnye dah bersedia...landasanya macamana?"

"apa yang abang merepek nih...malam2 nih mana ada flight!"

bungkam...senyap...dan lena

malam ke dua, si suami kembali bertanya dengan harapan isterinya memahami persoalan yang dilontarkan semalam..."kapal terbang dah ready nih yang" si isteri sambil ketawa menampar bahu suami "mana tiketnye...mana tiketnye?"....serabut menyelubungi otak si suami.. "apehal lah slow sangat isteri aku nih!!!!"

keesokkanya, si isteri bertanya dengan ibunya...kenapa sisuaminya bertanya soalan tentang kapal terbang kepadanya...pap! si ibu menepuk dahi...lalu berbisiklah 2 beranak tentang maksud sisuami yang masih teruna adanya.

maka malam itu, si isteri menunggu dengan penuh getar agar sisuami bertanya soalan yang sama. sang isteri telah bersedia menjawap tiap persoalan yang dilemparkan...tapi sang suami yang masih teruna masuk kebilik dan terus berbungkus selimut...

kini sang isteri yang perlu mulakan.....
"abang, landasan dah sedia...kapal terbangnya macamana?" rengeknya manja....

nak tau apa kata sang suami? "kapal terbang rosak!!!"

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...