Friday, May 27, 2011

surah at-taubah ayat 17 dan 18

[17]
Tidaklah layak orang-orang kafir musyrik itu memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah, sedang mereka menjadi saksi (mengakui) akan kekufuran diri mereka sendiri. Mereka itu ialah orang-orang yang rosak binasa amal-amalnya dan mereka pula kekal di dalam neraka. 
[18]
Hanyasanya yang layak memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah itu ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat serta mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, (dengan adanya sifat-sifat yang tersebut) maka adalah diharapkan mereka menjadi dari golongan yang mendapat petunjuk. 

kan ke elok sekarang nih dah lama tak dengor cerita kapior laknat masuk masjid lagi...yang muslim pulak galak nak ke gereja tuh apa boleh buat, dah ada yang tegur tapi demer pandai2.. ate, lamtak ke demer la...

tapi bagi yang tak mahu orang kapior menggunakan masjid bagi tujuan politik mahupun mengambil kesempatan, maka kita sebagai muslim kena mengimarahkan rumah allah...aku tujukan nasihat ini khas buat diri aku sendiri....setakat solat jumaat, terawih selang seli kadang datang kadang tidak dan solat sunat raya betapa cokianya nilai islam aku.....semoga kita berada dalam golongan yang mendapat petunjuk!!!!

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...