Monday, April 19, 2010

DAULAT TUANKU!!! RAJA AZLAN SHAH



Dilanjutkan Allah usianya Sultan
Adil dan murah memerintah watan
Ditaati rakyat kiri dan kanan
Iman yang soleh Allah kurniakan
Allah berkati Perak Ridzuan
Allah selamatkan Negeri dan Sultan.
Teman berkampung di batu gajah...membesor di IPOH. Di mesjid semasa teman menetap di IPOH berdepan Poli Ungku Omar selalu duli tuanku datang bersolat jumaat, begitu juga mesjid di Rapat Setia. Kehadiran Tuanku si mesjid "favourite" tuanku barangkali, sentiasa dinanti rakyat jelata...Bangga bila dapat bersalaman dengan Tuanku Sultan Perak...TEMAN SANGAT BERBANGGA!!!

Di Mesjid Batu Gajah pun ada keistimewaan tersendiri...Mesjid kini dalam proses pembinaan banggunan masjid yang baru. Setiap 25 Ramadhan pulak sejak dari zaman teman sekolah memang merupakan MOREH DIRAJA. semasa tuanku sihat tuanku sentiasa bersolat jemaah, berbuka dan moreh bersama rakyat...Orang Batu Gajah sangat sayang pada Tuanku Sultan. Mesjid di ARA PAYONG, B.Gajah pun bukan asing pada tuanku..dengor cerita ramai kawan baik tuanku di situ..

Di Batu Gajah ada sekolah yang usianya dah cecah 100 Tahun...Budak lelaki di BG, ble kata sebilangan besar akan bersekolah di SYS...Pride of Batu Gajah. Tuanku sayang pada sekolah ini..kome bayanglah susah nak jumpa sekolah yang ada dewan sekolah berhawa dingin.. Sambutan 100 tahun SYS di rayakan dengan penuh gemilang di BG. Warga SYSjuga sayangkan tuanku..teman sempat belajor setahun di sys...hehhehe jadilah.. APA ISTIMEWANYA SEKOLAH INI DENGAN TUANKU...ya ini sekolah Tuanku Azlan Shah.. tapi sebelum sekolah bertukar nama SULTAN YUSSOF SCHOOL sekolah ini dikenali sebagai GES BG Govern English School.. Sbb itu tuanku sayang sekolah ini...ohhh tuanku aktif sukan di sini..captain for school hockey team..pelari sekolah...tuanku bukan calang2 anak raja!!!anak raja berjiwa rakyat!!

TUANKU, PATIK MERAFAK SEMBAH DAN MENJUNJUNG DULI TUANKU, BERDOA KEPADA ALLAH AGAR TUANKU TERUS KUAT MEMAYUNGI NEGERI DAN RAKYAT...PERAK BUMI BERADAT, BUMI BERDAULAT. PATIK BERHARAP NEGERI PERAK DI JAUHKAN DARI BALA BENCANA DAN SENTIASA DLM KEADAAN  AMAN BAHAGIA.. WALAUPUN KINI ADA KUASA YANG CUBA MENGGANGGU GUGAT KESULTANAN PERAK...PATIK YANKIN HAMBA RAKYAT DARUL RIDZUAN AKAN SENTIASA DI HADAPAN BERSAMA TUANKU...SELAMAT PANJANG UMUR DULI TUANKU SULTAN PERAK RAJA AZLAN SHAH...DAULAT TUANKU!!

Teman Sayang Sultan Teman!

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...