Friday, April 23, 2010

Teman nak jawap kenyataan HUSAM MASAM

HULU SELANGOR, 22 April : Rakyat di Hulu Selangor beruntung jika calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim menjadi ahli parlimen mereka, kata Exco Kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa (gambar).

Untung mender YB kalau naikkan pemimpin tak berjiwa ISLAM sebagai pemimpin...tak percaya minta zaid buat kenyataan terbuka berkenaan isu MURTAD dan HUDUD sblm pembuangan undi.. untung sabut timbul...untung zaid tunggang ker tonggang?

Husam sewaktu berceramah di Batang Kali malam tadi berkata, dengan adanya seorang wakil rakyat dari pakatan akan mendorong tiga lagi Adun BN di Hulu Selangor bersaing menunjukkan khidmat mereka.
apakata di kelantan pun pengundi sama-sama bahagi membahagi kerusi dun dan perlimen utk wujudkan persaingan sihat dan keuntungan untuk rakyat...YA KITA MULAKAN DI KELANTAN UTK PRU13...HUSAM SETUJU?


"Sekiranya ketiga-tiga Adun dari BN dan Ahli Parlimen dari Pakatan Rakyat, kita akan melihat persaingan yang akhirnya menguntungkan rakyat.
PATUTLAH RAKYAT DIKELANTAN TAK UNTUNG-UNTUNG..UNDI PAS SOKMO...GITU KE MAKSUD HUSAM?

"Kalau nakkan satu saluran supaya wakil rakyat kita boleh berhubung dengan pengundi di Hulu Selangor, kita memerlukan seorang wakil rakyat yang terbaik," katanya.
nak berhubung macamana...kalau MP di KB atau lagi 2 tahun baru datang semula!!!

Tambahnya lagi, Zaid jauh lebih berpengalaman dari calon BN, Kamalanathan untuk membela rakyat Hulu Selangor.
BN jauh lebih berpengalaman daripada PR...calon ke Parti yg bleh bagi kesenangan pada rakyat...kalau calon yang bleh bagi kesenangan macam politik wang pulak bunyinya!!!


Zaid, katanya mampu membawa isu-isu kritikal rakyat ke parlimen kerana pernah menjawat jawatan menteri kabinet sebelum ini.
Ya isu permasalahan MURTAD...itukan hak asasi manusia kata zaid!!!ya takya zahid perlu utk defend isu kritikal anwar!!!


Beliau memberi contoh isu ISA yang menyebabkan Zaid meletakkan jawatan menteri kerana mempertahan perinsipnya iaitu menentang ISA.
jawatan menteri yang dilantik bukan daripada proses pilihanraya??? karpal kan tek setuju cara ini sampai pertikaikan perlantikan pandikar amin??ISA masih relevan!!!


"Kamalanathan adalah wakil rakyat BN dan mustahil untuk seorang wakil rakyat BN untuk mempertikai Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan kepincangan pengurusan ekonomi negara, angkara Umno," katanya.
ajer bodoh husam...ader ker orang pas yang tak sokong hudud??DAP jer yang tak sokong...maklumlah kulop pun tak potong!!


Zaid menurut Husam mempunyai kebolehupayaan dan profesionalisme selain tahap pendidikan dan pengalaman sebagai pengamal undang-undang.
yer la sbb itu lah kerajaan negeri PAS kena saman dek isu hudud oleh seorang pengamal undang2

Berbanding dengan Kamalanathan, beliau berkata, rakyat masih tertanya-tanya tentang rekod pendidikan serta profesionalisme calon MIC tersebut
lulusan university edith cowen Australia....dah cukup baik lebih2 lagi bachelor in communication!! selesai masalah komunikasi...sekurang2nya mampu bercakap dalam bahasa melayu,tamil dan english dengan baik...


Sehubungan itu, beliau mengganggap Zaid jauh lebih berprinsip serta berkelayakan mewakili rakyat Hulu Selangor di Dewan Rakyat kelak, berbanding Kamalanathan.
anggapan tak semestinya kebenaran YB....anggapan project kambing BERJAYA kebenaranya MACAMANA????


Menyentuh isu royalti Kelantan pula, Husam berkata kerajaan BN lebih mengutamakan syarikat asing yang ada kepentingan Zionis Israel dari rakyat sendiri.
dah minta tolong pada KULI ker?

Ianya merujuk kepada pelantikan firma perunding APCO Worldwide yang dilantik kerajaan dalam sektor telekomunikasi negara dengan bayaran RM76 juta.
yer le...dah banyak sangat benda buruk yang anwar dah sondol di mata dunia!!!!

"Mereka sanggup bayar kepada APCO Zionis Israel RM76 jta tetapi untuk 1.6 juta orang rakyat Kelantan, mereka bayar hanya RM20 juta sahaja," katanya.
76 juta untuk seluruh rakyat malaysia YB...rm20 juta rakyat kelantan sahaja yang dapat...yang dah kaya tak payah la nak kecek?

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...