Friday, October 15, 2010

ISU-ISU surat kahabor KETURUNAN PENDATANG CHINA!!!

mereka bukan pendatang,mereka warganegara yang "setia"....
MEREKA hanyalah BERKETURUNAN PENDATANG  yang tebal semangat keCINAanya...
saya komen ISU AKHBAR CINA berkenaan

UMNO KETANDUSAN PEMIMPIN MUDA

Chang Li Yei dalam opinion corner menulis artikel tentang kemungkinan Pemilihan Ku Li sebagai calon BN dalam PRK Dun Galas sebagai UMNO ketandusan calon muda. "dia nih" turut meng- ungkit pemilihan Tan Sri Isa Samad di Bagan Pinang sebagai calon adalah atas faktor yg sama. Benarkah UMNO dan BN ketandusan Pemimpin.

Bagaimana pula dengan barisan pimpinan pembangkang yang terpaksa bertanding di 2 kerusi DUN dan Parlimen? tidakkah pembangkang turut mengalami masalah yang sama atau MEREKA TAMAKKAN KUASA. sehinggakan kawasan yg memberikan mandat kepada mereka hanya tinggal kawasan sahaja. Bukan sedikit jumlahnya, LIM KIT SIANG dan LGE, man on wheels KARPAL the SINGH and sons. NIJAR x MB with NGA-NGA and NGEH-NGEH. TERASA cock, azminUWAR, KHALIDO gagapo.....so many meh!!!! dan jangan tak perasan pulak "LEPAS KELUARGA TUH, keluarga tuh jugaj la jadi calon mcm jugaklah ANWAR, isteri, anak dan dot-dot-dot. Soalan saya dah tak cukup pemimpin ke untuk dicalonkan, hehehhe sehinggakan "cameraman" pun jadi calon.

LU PIKR DULU ah-chang sebelum lu tulis.......

PANDANGAN MAHATHIR DIKECAM HEBAT

Tun dituduh berfikiran kuno (macam tuduhan WeeKaSiong je kononya TUN pemikiran primitif) kununya TUN masih berfikiran 50an apabila bercakap tentang PERKAUMAN...dan pemikiran TUN tersangkut di tahun 70an apabila bercakap berkenaan ekonomi...hehhehhehe gelakkan dulu...kata dia TUN tak suka kehadiran pemodal2 Luar negara kerana mengaut keuntungan negara keluar. hehehhe gelak balik...rupanya dia sendiri yg dah jawap...hehehhe CUMANYA DIA TAK PAHAM APABILA TUN BAGI NASIHAT bukanya ARAHAN sengal...lain lah macam LEE KUAN YEW yang masih PRESIDEN bayangan SINGAPORK.

baiklah bagaimana pula dengan pemikiran sempit sekolah vernakular yang dibawa dari zaman sebelum merdeka dan mungkin juga dibawa daripada nenek moyang mereka daripada tanah besar? PEMIKIRAN SEJAK KURUN KE BERAPAKAH ITU?

bagaimana pula dengan KESUKARAN BERTUTUR DALAM BAHASA KEBANGSAAN SETELAH 53 tahun MERDEKA...tahun berapa pula kita nak klasifikasikan? hehheheheh...

jangan la disebabkan ketamakan pada kuasa dan ekonomi seorang TOKOH YG DAH BANYAK KAYAKAN orang CINA di caci-maki...

LUPAKAH len-cai ini (lancau) pemikiran TUN merentas masa depan...

buktinya SEKOLAH WAWASAN, kalaulah sekolah ini diterima sudah tentu masalah perkauman dan rasa benci suatu bangsa terhadap bangsa lain boleh dihakis. WAWASAN 2020...yang memikirkan 30 tahun kehadapan daripada detik ia di perkenalkan ideanya.

lencai (lancau),
sebelum TUN jadi perdana menteri beliau dah pikirkan tentang membina lebuhraya merentas semenanjung tanah melayu. Berapa ramai rakyat tanpa mengira agama dan bangsa dapat kemudahan ini? dan bila TUN jadi PM maka bermulalah pembinaan lebuhraya. masa tuh siapa yang dah pikirkan berkenaan ini.

jangan cerita la pasal proton, dah mcm2 versi keluar....masa tuh lu kat mana lancau oppss lencai?

jambatan PULAU PINANG...kalau bukan pasal tun la LGE ulang alik naik ferry je lancau oiiii...mungkin juga naik tongkang mcm yang banyak ada di tongsan...

huhu.....

ps RAIS YATIM NAK AJAR BLOGGERS BERSOPAN....bloggers mana? yang pro kerajaan atau pro pembangkang?

soalan saya mudah

No comments:

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...