Friday, October 22, 2010

menara warisan LWN petaling street?

PNB boleh!! peniaga cina CHINATOWN kata TAKBLEH!!!!

tadi saya berkesempatan melihat paparan khas Buletin Awani berkenaan penerimaan masyarakat @ pelabor berkenaan cadangan PNB yang dibawa dalam BUDGET2011 oleh DS Najib. 3 orang pelabur memberikan respons positif bahawa keuntungan mampu dijana tanpa mengusik wang perlaburan.

sebaliknya seorang pelabur (kemungkinan juga penyokong PR) tidak bersetuju kerana pada pendapat beliau walau apapun yg dinyatakan oleh PNB wang itu masih asalnya daripada wang pelabur. Beliau berpendapat pelabur akan merasai kesanya jika PNB meneruskan hasrat membina MENARA WARISAN tersebut.

untuk itu saya ingin respons kepada saudara yang menentang cadangan tersebut dengan melontarkan persoalan samada PNB tidak punya wangnya sendiri kah hasil daripada menguruskan pelaburan rakyat. Kalaupun wang yang ingin dijana oleh PNB berasal daripada wang pelabur tetapi ianya tidak menggunakan akaun pelabur2 dlm PNB. Ianya wang daripada akaun yang lain yang mana hasil daripada keuntungan projek ini akan disuntik masuk kedalam akaun2 pelabur semula. Ia jelas bukan wang yang kita masukkan dalam mana-mana tabung amanah. apakah menjadi kesalahan PNB menggunakan wang mereka sendiri yang mereka dapat drpd hasil usaha mereka melaburkan wang kita untuk digunakan sebagai pemangkin ekonomi negara dan wang tersebut akan dikembalikan kedalam akaun pelabur semula...IA MATEMATIK AKAUN YG MUDAH....KENAPA NAK DI SUSAHKAN ..

bagaimana pula dengan "SAHAM AKHIRAT" yang dicanang2 dalam ceramah pembangkang dimana tabung2 tanpa akaun sah dan tanpa audit yang telus bergelimpangan di dataran ceramah dan di dada blog?? kemana kah sumbangan ANDA, benarkah ke SYURGA atau tiket ke NERAKA? kenapa saya katakan demikian kerana siri ceramah pembangkang tidak lain, hanya berkonsepkan FITNAH dan politik KEBENCIAN. dendam dan amarah jadi BAHAN kempen. daripada zaman TUN M hinggalah kepada era DS Najib.

segmen ini diteruskan dengan komen peniaga peniaga di Petaling Street yang tak perlulah kita pertikaikan lagi bahawa di situ lubuk berniaga orang2 cina berketurunan pendatang yang mendapat manfaat daripada santun budi orang melayu. komen daripada lelaki dewasa cina tersebut ialah pembinaan menara tersebut akan menyebabkan keadaan traffik akan semakin teruk dan akan menjejaskan bisnes mereka yang telah bertapak disitu. komen saya adakah sekarang PETALING STREET tidak sibuk? bukankah mereka juga menyebabkan aliran traffik menjadi tidak menentu. Perkara yang paling dikhuatiri ialah bisnes terjejas. Merasakan bahawa peniaga bumiputera yang akan berniaga disitu mungkin mampu mengancam mereka maka mungkin itulah yg menyebabkan dia mengeluarkan pendapat sedemikian. seorang "nyonya" pula tidak suka dengan cadangan berikut dan berpendapat bahawa banyak lagi banggunan yang boleh disewakan untuk berniaga. walaupun nyonya tadi tidak menyatakan bahawa MENARA WARISAN adalah tempat @ peluang utk melayu dan bumiputera berniaga. namun jelas kegusaran bahawa MENARA WARISAN mampu menjadi lawan PETALING STREET. tambahan pula dalam P.A.U 2010 YAB Perdana Menteri menyatakan bahawa inilah masanya bangsa melayu perlu menjadi lawan yang kuat. mampu bersaing dengan hebat dan membuktikan kelangsungan bangsa dalam menempuh hari muka.

ayuh teruskan perancangan RAKYAT penyokong BN khususnya perlu didahulukan dan buktikan PENCAPAIAN dapat dilaksanakan.

10 comments:

Gerakan Timur said...

salam,

pergi jahanam sama juak2 immigrant itu. senang kita senang mereka, senang mereka peras kita.

Kita harus punya kekuatan sendiri.

p/s - bila mau "ngeteh"?

Anonymous said...

nk buat mcm mana. bkn slh pelabur bermentaliti PR pon. dah semua pelaburan mereka sblm ni hangus begitu je dilenyapkn pemimpin(read:eg KOHILAL etc)

bila keluar isu pelaburan PNB mula la mereka gelabah. pada sangkaan mereka pelaburan akan mendatangkn kerugian.

bila mata dan hati dibutakn pemimpin mcm ni la jadiny. puas dah dtunjukkn bukti2 pelaburan lain yg berjaya tp pelaburan spt ladang babi mega juga yg dsokongny.

gagal bawa pemodenan dan kejayaan tp hya berjaya tarbiah pengikut jd bodoh alang. tahniah PR!

mr_croc

mentor said...

Biasalah cina kalau boleh semua dia nak conquer.Diorang dengar aje projek pnb diorang tahu itu projek melayu walaupun sebenarnya tetap tebuka juga untuk kaum pendatang(harap2 tidak).

Setakat alasan jalan sesak macam yg diberi oleh ah soh telesa cock itu memang tak cerdik punya alasan.Petaling street tu siap ambik satu jalan terus sampai kenderaan tak boleh lalu kira oklah kan sebab untuk perniagaan cina.

Cuba kalau projek itu ditukar kepada Dynasty Tower atau Emperor Tower dibangunkan oleh Berjaya Group atau Genting mesti diorang sokong 100% sambil puji melambung2 seperti menambahnilai hartanah kawasan setempatlah,menjadi ikon dan mercutanda baru negaralah,merancakkan industri pelanconganlah,memberi erti sebenar 1 malaysialah blablabla,asalkan untuk cina.Tak caya cubalah.Kalau dah komunis tu komunis jugak.Punnn ada lagi lembu2 yg sokong parti komunis tu

Anonymous said...

aku sokong 300%...
senang ada bangunan warisan..tak der la peniaga melayu yg kecewa seperti mana yg berlaku kat alamanda dan suria klcc...
bg betul2 hak berniaga pada org melayu..pasti org melayu aku bershopping kat menara warisan.pasti ekonomi peniaga melayu akan meningkat..syabas PNB dan dato najib..aku sebagai org muda dah nampak perkara +ve utk jangka masa panjang,ianya akan memberi manfaat pada kaum melayu...

ANAK MUDA KINI

Anonymous said...

bangunan baru tu akan megujudkan ribuan peluang kerja baru selain jadi mercu tanda baru negara..Di selangor bila fuckatan perintah, projek pertama tahap DARURAT dan segera adalah menternak babi secara mega untuk diekspot ke taiwan dan hong kong.(amat memalukan sebuah negara islam mengeksport babi ke luar negara) …Masa tu penganot pas tak bising pun? kilang calsberg kat shah alam tu masih berdiri nape korang senyap? TAPI BILA PROJEK BERFAEDAH PADA RAKYAT DAN MENJANA EKONOMI BUMIPUTRA KORANG BISING DAN BERSEKONGKOL DENGAN KOMUNIS DAP MEMBANTAH DAN TABUR FITNAH !!! SAH PENGHIANAT BANGSA!!!

amieiezam said...

malay versus non-malay?
malay versus chinese?

terima kasih kerana bersetuju!

teman selalu minum pagi di felda kedai pak din...moh le menge"milo" ais

azhar said...

harap kat menara warisan tu 70% peniagaan wajib bumiputra...30% lagi bagi kat non bumiputra....jangan jadi mcm klcc...sume dorang sapu bersih...

amieiezam said...

harapan saya pun begitu...cuma takut walaupun 70% bumi...ada yang pajak pada non-bumi

mffzone said...

sokong sgt pembinaan tersebut
terus kan sahaja PNB kami sebagai pelabur menyokong hasrat tersebut

menara said...

http://menarawarisan.blogspot.com, the place where pros and cons flock together!

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA

SAYA SAYANG UTUSAN MALAYSIA
dari airmata , darah dan keringat melayu

LS8 SOKONG

LS8 SOKONG

RACIST dan perlu di BOIKOT

RACIST dan perlu di BOIKOT

FEEDJIT Live Traffic Feed

lihatlah DUNIA

amieiedaLUV

semalam...aku mengenalimu....
kemudian...aku terpaut padamu....
kelmarin...cinta ini bersatu....
dan KINI...aku terus menyayangimu...
dan ESOK...akan terus menyayangimu...
hingga AKHIR WAKTU...